Klantenservice
0
Sluiten

Overige categorieën

Filters
    Danielle van de Vlag - Woensdag 2 November 2022

    5 Tips om je bed uit te komen in de herfst- en wintermaanden

    De klok is weer een uurtje verzet en we stevenen af op de wintermaanden. Dit betekent dat het over een poosje langer donker is in de ochtend en als het ook nog een dag wordt met guur en regenachtig weer, dan wordt het gelijk een stuk lastiger om uit je bed te komen. Zeker als het nog pikdonker is en je nog heerlijk warm onder je beddengoed ligt. Daarom hebben we alvast een aantal tips voor je. Check deze 5 tips om je bed uit te komen in de herfst- en wintermaanden, ze helpen je om makkelijker en energieker uit bed te komen. Succes!

     

    1. Goede voorbereiding …

    Is het halve werk! Leg in de avond vast alle spullen klaar voor de volgende ochtend, zoals je werk- of schooltas, broodtrommel en kleding. Of dek alvast de tafel met alle keukenaccessoires die je de volgende dag bij het ontbijt nodig hebt. Dit scheelt je in de ochtend een hoop tijd en stress, waardoor je rustiger wakker kunt worden en je er tevens makkelijker uit kunt komen. Probeer het maar eens uit, het werkt echt! 

     

    2. Kruip ’s avonds iets eerder onder de wol

    Je kent het vast wel, je neemt je vroeg in de avond voor om niet te laat naar bed te gaan. Uiteindelijk lukt het niet, want tja … dat leuke programma wil je graag tot het einde bekijken, je zit te lang op je telefoon te scrollen of hebt gewoonweg niet in de gaten dat het al lang weer bedtijd is. Probeer niet alleen voor de ochtend een wekker te zetten, maar help jezelf herinneren door een wekker in de avond te zetten om toch dat uurtje eerder naar bed te gaan. Zo kom je aan voldoende nachtrust en kom je er de volgende ochtend wellicht iets gemakkelijker uit. 

    Fluffy en teddy beddengoed zorgt ervoor dat het aantrekkelijker is om eerder onder de wol te kruipen. En de slaapkamer krijgt er tevens een gezellige en warme sfeer van. 

     

    3. Stop met snoozen! 

    Als het je lukt! Want snoozen zorgt er namelijk voor dat je minder energiek aan je dag begint en je eigenlijk de hele dag last hebt van dat ene moment van uitstel. Je moet er toch een keer uit. En dan is het maar beter dat je gelijk opstaat en aan de dag begint, in plaats van tijd blijven rekken om eruit te komen. Vaak blijft de rest van de dag dan ook moeizaam. Dus hup … wekker uit, bed uit en op naar een mooie nieuwe dag!

     

    4. Licht in de duisternis 

    De meesten van ons vinden het makkelijker om te slapen als het donker is, in plaats van dat het nog licht is. In het najaar en in de winter is het in de ochtend meestal nog behoorlijk donker, dus het is niet zo gek dat we ons nog liever een paar minuten omdraaien onder een lekker warm dekbedovertrek. Doe daarom, zodra de wekker gaat, de lampen aan in de slaapkamer. Kun je het heldere licht nog niet direct verdragen, gebruik dan een speciale wake up lamp die steeds iets feller wordt, zodat je rustig wakker kunt worden. 

    > Leg de wekker een eind van je bed af, zodat je er wel uit moet komen om het uit te zetten. Dan is het eerste stapje al gezet. 

     

    5. Kleurgebruik op de slaapkamer 

    Niet alleen licht zorgt ervoor dat je makkelijker wakker wordt. Wist je dat kleurgebruik op de slaapkamer ook van invloed is om energieker en makkelijker op te staan? Zo worden we bijvoorbeeld allemaal superblij van zonlicht in de ochtend. Dus je kunt het misschien al wel raden, geel op de slaapkamer geeft energie en zorgt ervoor dat je makkelijker je bed uit kunt komen. Ditzelfde geldt voor de kleur groen. De kleur van de natuur maakt ons rustig en brengt ons beter balans. Rustig en in balans wakker worden, maar wel met voldoende energie, dat wil toch iedereen! Wil je je slaapkamer niet volledig aanpakken, verven of aankleden met de kleuren geel en groen? Dat hoeft ook niet! Je kunt ook kiezen voor een groen dekbedovertrek en een geel dekbedovertrek, zodat je rustig wakker wordt en met voldoende energie op kunt staan om aan de dag te beginnen. 

    Zijn we nog belangrijke tips vergeten? Of heb je een ultieme tip om makkelijker je bed uit te komen? Laat het ons gerust weten!

     

    >> We hebben meer interessante blogs voor je, lees en laat je inspireren!

    Lees het in onze blog

    Recente artikelen

    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »