Veelgestelde vragen
Ons zelfhulpcentrum is de snelste plek om hulp te krijgen.
Bezorgen & afhalen
Wat zijn de verzendkosten?
expand_more
Gratis verzending vanaf € 60,- binnen Nederland & België
Plaats je een bestelling van meer dan € 60,- binnen Nederland of België? Dan nemen wij de verzendkosten van € 5,95 voor onze rekening.
Voor bestellingen onder de € 60,- binnen Nederland en België rekenen we een standaard verzendtarief van € 5,95.
Verzending naar het buitenland
Voor internationale zendingen kunnen de verzendkosten variëren, ongeacht het orderbedrag. De actuele tarieven vind je op postnl.nl/tarieven/Pakket, of neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Welke bezorg mogelijkheden zijn er?
expand_more
Bezorgopties via PostNL
Wij werken samen met PostNL als vervoerder en bieden verschillende bezorgopties aan:
Standaardlevering aan huis
Bestellingen die op voorraad zijn en op werkdagen geplaatst worden (m.u.v. zaterdag), worden doorgaans de volgende dag bezorgd tussen 08.00 en 20.00 uur.
Ben je niet thuis tijdens de bezorging? Dan probeert de bezorger je pakket vaak bij de buren af te leveren. Als dat niet mogelijk is, wordt je pakket naar een PostNL-afhaalpunt in de buurt gebracht of de volgende bezorgdag opnieuw aangeboden (uitgezonderd zaterdag en zondag). Je ontvangt hierover een bericht, inclusief een update via de track & trace code.
Afhalen bij een PostNL-pakketpunt
Liever je bestelling ophalen wanneer het jou uitkomt? Kies dan voor levering bij een PostNL-pakketpunt in de buurt.
Track & Trace
Zodra je bestelling is ingepakt in ons magazijn, ontvang je per e-mail een track & trace code. Deze wordt uiterlijk de volgende ochtend actief, zodat je je zending eenvoudig kunt volgen.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
expand_more
Op elke productpagina zie je of een artikel op voorraad is en anders staat de verwachte levertijd van het product erbij.
We verzenden je bestelling in principe in één keer. Zijn niet alle producten direct op voorraad? Dan wachten we tot alles binnen is voordat we verzenden. Zo besparen we op verpakkingsmateriaal en transport, wat beter is voor het milieu én helpt om onze prijzen laag te houden.
Wil je je bestelling toch graag in meerdere leveringen ontvangen? Neem dan even contact met ons op — we bespreken graag samen de mogelijkheden.
Heb je een product besteld dat niet direct leverbaar is? Dan houden we je uiteraard goed op de hoogte van de verwachte levertijd.
Afhalen in Dedemsvaart
expand_more
Ons magazijn bevindt zich aan de Fahrenheitstraat 7 in Dedemsvaart. Hier vind je niet alleen onze voorraad, maar kun je ook langskomen om je bestelling af te halen of om ons beddengoed in het echt te bekijken – van dekbedovertrekken tot hoeslakens en meer.
Ben je in de buurt en wil je langskomen? Dat kan op werkdagen tussen 08:30 en 16:30 uur. Tijdens deze tijden zijn we ook bereikbaar via de online chat of telefonisch via 0523 617240.
Let op: ben je op zoek naar een specifiek dekbedovertrek? Neem dan van tevoren even contact met ons op. Niet alles wat je in onze webshop ziet, is standaard op voorraad in het magazijn.
Bestellen & betalen
Is het product op voorraad ?
expand_more
Op elke productpagina, in je winkelwagen én tijdens het afrekenen zie je de verwachte levertijd van je bestelling.
We verzenden je bestelling in principe in één keer. Zijn niet alle producten direct op voorraad? Dan wachten we tot alles binnen is voordat we verzenden. Zo besparen we op verpakkingsmateriaal en transport, wat beter is voor het milieu én helpt om onze prijzen laag te houden.
Wil je je bestelling toch graag in meerdere leveringen ontvangen? Neem dan even contact met ons op — we bespreken graag samen de mogelijkheden.
Heb je een product besteld dat niet direct leverbaar is? Dan houden we je uiteraard goed op de hoogte van de verwachte levertijd.
Ik heb besteld maar wil mijn bestelling wijzigen of annuleren. Hoe doe ik dat?
expand_more
Wil je je bestelling aanpassen of annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via telefoon, chat of e-mail. Als je bestelling nog niet is verwerkt, doen we ons best om de wijziging voor je door te voeren.
Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur (met uitzondering van feestdagen).
Welke betaalmethodes zijn er?
expand_more
Afhankelijk van het land van bestelling kun je bij ons veilig betalen via de volgende betaalmethodes:
- iDEAL - Internetbankieren via je eigen Nederlandse bank
- Creditcard (Mastercard, Visa, Maestro)
- Bancontact / Mister Cash (voor Belgische klanten)
- SOFORT Banking
- Paypal
Achteraf betalen met Klarna
Liever achteraf betalen? Kies dan voor Klarna. Je ontvangt de factuur na levering en hebt 30 dagen om deze te betalen.
Bij de betaalmethode ‘Achteraf betalen’ wordt een kredietaanvraag bekeken door Klarna. Het kan zijn dat de aanvraag niet geslaagd is en je daarom niet kunt kiezen voor de optie ‘Achteraf betalen’
Voor meer informatie of contact met Klarna hierover zie: https://www.klarna.com/nl/klantenservice/waarom-is-mijn-aankoop-niet-goedgekeurd-door-klarna/.
Retourneren & Garantie
Niet tevreden? Retourneren is geen probleem
expand_more
Ben je toch niet helemaal tevreden met je bestelling? Geen zorgen — je hebt de mogelijkheid om (een deel van) je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Zorg er wel voor dat de artikelen in de originele verpakking zitten.
Een retour aanmelden is heel eenvoudig en snel geregeld via ons retourportaal.
Hoe retourneer je je bestelling?
Volg deze eenvoudige stappen om je retour snel en soepel te regelen:
Aanmelden
Meld je retour aan via ons retourportaal binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Selecteer de items die je wilt retourneren en kies de gewenste retourmethode.
Inpakken
Verpak de artikelen netjes en plak het retouretiket op het pakket. Vergeet niet om het oude verzendetiket te verwijderen.
Versturen
Breng het pakket binnen 3 werkdagen na aanmelding naar een pakketpunt bij jou in de buurt.
Terugbetaling
Zodra wij je retour hebben ontvangen, geven we dit direct door aan de bank (bij directe betaling) of aan Billink (bij achteraf betalen). De terugbetaling wordt meestal binnen 2 werkdagen verwerkt.
Heb je na die termijn nog geen terugbetaling ontvangen of is je factuur bij Klarna nog niet aangepast? Neem dan contact met ons op via hipdekbedovertrek@gmail.com en vermeld daarbij je ordernummer.
Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
expand_more
Tenzij anders met ons overeengekomen (bijvoorbeeld in het geval van een defect of foutieve levering), zijn de retourkosten voor eigen rekening.
Wat zijn onze retourvoorwaarden?
expand_more
Je hebt het recht om (bijna) alle artikelen te retourneren, zolang deze in originele staat verkeren. Dat betekent:
- Onbeschadigd
- In de originele verpakking (voor zover redelijkerwijs mogelijk)
- Niet gewassen of gebruikt
Je mag een artikel natuurlijk uit de verpakking halen om het te bekijken of passen, zoals je dat ook in een winkel zou doen. Gebruik je het product op een manier die verder gaat dan nodig is voor beoordeling? Dan kunnen wij je aansprakelijk stellen voor eventuele waardevermindering.
Geen (volledige) terugbetaling bij:
- Artikelen die zijn gewassen, gebruikt, beschadigd of incompleet
- Artikelen zonder (verkoop)verpakking
- Artikelen met (dieren)haren
- Artikelen met kapotte ritsen door slijtage of verkeerd gebruik
- Let op: Om hygiënische redenen kunnen hoofdkussens niet worden geretourneerd
Terugbetaling
Als je de hele bestelling retour stuurt, ontvang je het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten retour. Retourneer je slechts een deel van je bestelling? Dan worden de oorspronkelijke verzendkosten niet teruggestort.
De terugbetaling gebeurt via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald.
Wie is verantwoordelijk voor de retourzending?
Tot het moment dat je het pakket hebt ontvangen, ligt het risico bij ons als verkoper. Zodra jij de producten terugstuurt, ligt de verantwoordelijkheid bij jou. Dat betekent dat jij als verzender aansprakelijk bent voor schade of verlies tijdens de retourzending.
Zorg er dus voor dat je het pakket goed verpakt en indien gewenst met een verzendbewijs of verzekering terugstuurt.
Klacht? We helpen je graag verder
expand_more
Heb je een klacht over een product of over onze service? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via e-mail. We nemen je klacht zo snel mogelijk in behandeling en geven je binnen uiterlijk 14 dagen een inhoudelijke reactie.
Niet tevreden over de afhandeling?
Kom je er met ons niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via:
De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Je kunt je klacht ook indienen via het Europees ODR Platform: ec.europa.eu/consumers/odr
Heb ik garantie op mijn aankoop?
expand_more
Ja, op alle producten die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat je mag rekenen op een product dat doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Voor sommige artikelen geldt daarnaast ook een fabrieksgarantie. Deze komt bovenop de wettelijke garantie en doet daar niets aan af.
Mocht er iets mis zijn met je product binnen de garantietermijn, dan zoeken we samen naar een passende oplossing. Denk aan vervanging van het artikel door hetzelfde of een vergelijkbaar product. Is dat niet mogelijk? Dan heb je recht op terugbetaling van het aankoopbedrag.