Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ben je toch niet tevreden met je bestelling? Dan heb je uiteraard de mogelijkheid om je bestelling of een deel ervan te retourneren. Je kunt de artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren in de originele verpakking.

 

  • Pak de artikelen in: Verpak je items bij voorkeur in de originele verpakking — zo kunnen we je retour sneller en correct verwerken. Heb je geen originele verpakking meer? Geen probleem, gebruik dan een stevige doos of zak die goed sluit.
  • Retour aanmelden: Ga naar het retourportaal van Hipdekbedovertrek en kies de items die je wilt retourneren. Volg de instructies en voer de gevraagde gegevens in.
  • Versturen: Breng je pakket binnen 14 dagen na ontvangst naar een pakketpunt. Bewaar uw verzendbewijs goed.
  • Terugbetaling: 

    Betaalde je met iDEAL? Dan storten we terug binnen maximaal 4 werkdagen na verwerking. Betaalde je met achteraf betalen via Klarna? Dan verrekenen we je openstaande saldo. Je kunt bij Klarna zelf eventueel uitstel of pauze aanvragen voor het gedeelte dat je retourneert.

Wat je moet weten over retourkosten & uitzonderingen

Retourkosten zijn voor eigen rekening: Nederland €6,70 & België €10,45

Artikelen die langer dan 30 dagen geleden zijn geleverd, gebruikt of incompleet zijn, of waarvan de verpakking ontbreekt of beschadigd is, komen vaak niet in aanmerking voor een volledige terugbetaling.

Actievoorwaarden

Bij een bestelling boven de € 60,00 worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Stuur je uiteindelijk een gedeelte retour van je bestelling en kom je daarbij onder het Franco bedrag. Dan worden de kosten voor de heenzending alsnog in rekening gebracht. Dit bedrag houden wij in van je credit factuur.

Deze kosten zijn €5.95

Wie is er verantwoordelijk voor de retourzending ?

Wanneer u iets online besteld heeft, wordt er een koopovereenkomst gesloten tussen u en de verkoper. Tot het moment van bezitsverschaffing ligt het risico van eventuele beschadiging of verlies van het pakket bij de verkoper. Dit houdt in dat tot het moment dat u het product daadwerkelijk in uw handen krijgt, de verkoper het risico draagt. Vanaf het moment van de bezitsverschaffing gaat het risico over van de verkoper op de koper. Dit betekent dus dat u nu zelf verantwoordelijk bent voor eventuele schade of verlies van het pakket.

Dit zorgt er dus voor dat indien het product tijdens de retourzending beschadigt of kwijtraakt dit voor uw eigen rekening komt. Het is immers uw eigen verantwoordelijkheid geworden om ervoor te zorgen dat het product veilig bij de desbetreffende verkoper aankomt.